Dealing with stress

(English)

Hi guys! It's Bia! How have you been? Studying for exams as well? We have been quite busy. January is always a nightmare for college students 🤕!

We have a hard time dealing with failure during this time. We are constantly worried about the idea of failing an exam, of having to repeat a subject... we spend so much time being scared that we forget other things 😕.

Don't get us wrong, we want to succeed and do well in exams, but... we cry, we feel frustrated, we don't sleep, we worry ourselves until a point of being completly miserable 😔. I am a bit more guilty of this. I have such high stress levels 📈 during exam season that I used to end up in the hospital a couple of times due to the crazy amount of stress I put my body into trying to study so hard... And when this happened I was constatly thinking that I had to go home study 😅😶. Even though I was in an emergency room with a doctor telling me I was completly exausthed and needed to rest to recover 🤷🏻‍♀️😕.

I am much better know 💪🏻, but I still feel a lot of difficulties at dealing with my emotions during this times. I am stressed because of exams and presentations and also with my internship that is about to begin. I am not, by no means, perfect at dealing with all of this, but I am getting better 😌😊. I no longer go to the hospital because I burned out my brain, I don't have entire "crying" days where I used to just cry myself until exausthion, saying I was going to fail... I worry, I try my best (as André asks me 💪🏻🤭) and yes, I cry a bit sometimes and then go back into work and try again 💪🏻.

Everytime we fail, we learn something new. A lesson is not something to be overlooked ☝🏻. Is something we can pick up and use it to turn a good version of ourselves into an even better version 😌. A stronger and wiser version 💪🏻🧠. So next time you feel like you fail, remember to learn something from that. You failed a test? Ask the professor where were you strenghts and weaknesses. You failed an interview? Try again and work on yourself. Failure is just one of the many steps in life 💁🏻‍♀️😊. Don't let that tell you your worth! 💪🏻 Always aim to be better and try again!

(Português)

Olá pessoal! Daqui é a Bia! Como têm estado? Também estão a estudar para os exames? Nós temos estado bastante ocupados. O mês de janeiro é sempre um pesadelo para universitários 🤕.

Nós temos dificuldade a lidar com o falhanço neste altura. Estamos constantemente preocupados com a ideia de falhar num exame, ter de repetir uma disciplina.... passamos tanto tempo assustados que esquecemos outras coisas 😕.

Não nos interpretem mal, nós queremos ter sucesso e sair-nos bem nos exames, mas...... choramos, ficamos revoltados, não dormimos, preocupamo-nos a nós próprios até um ponto que ficamos completamente miseráveis 😔. Eu sou a mais culpada disto. Tenho níveis de stress tão elevados 📈 durante os exames que costumava acabar no hospital algumas vezes devido à quantidade maluca de stress em que punha o meu corpo ao tentar estudar tão afincadamente...e quando isso acontecia eu estava constantemente a pensar que tinha de ir para casa voltar a estudar 😅😶. Apesar de estar nas urgências com um médico a dizer-me que estava completamente exausta e que precisava de descansar para recuperar 🤷🏻‍♀️😕.

Estou muito melhor agora 💪🏻, mas ainda sinto muitas dificuldades a lidar com as minhas emoções durante estas alturas. Estou stressada com os exames e as apresentações que tenho de fazer e ainda com o meu estágio que está para começar. Não sou de forma nenhuma perfeita a lidar com tudo isto, mas estou a melhorar 😌😊. Não vou mais para o hospital por ter "queimado" o meu cérebro, não tenho dias inteiros de "choro" em que eu costumava simplesmente chorar até exaustão dizendo que ia falhar.... Eu preocupo-me, dou o meu melhor (como o André me pede 💪🏻🤭) e sim, choro um bocado às vezes e volto ao trabalho outra vez 💪🏻.

Sempre que falhamos, aprendemos algo novo. Uma lição não é algo que possa ser posto de parte ☝🏻. É sim, algo que podemos usar para tornar uma versão boa de nós próprios ainda melhor 😌. Uma versão mais forte e sábia 💪🏻🧠. Portanto da próxima vez que falharem, lembrem-se de aprender algo com isso. Falharam num teste? Perguntem ao professor onde estiveram melhor e pior. Correu mal a entrevista? Tentem novamente e trabalhem em vós próprios. O falhanço é apenas uma dos muitas etapas da vida 💁🏻‍♀️😊. Não deixem que isso dite o vosso valor! 💪🏻 Apontem sempre para serem melhores e tentar novamente!

Comments

Popular Posts